Optagelsesprocessen

Optagelsesprocessen starter når du sender din ansøgningspakke ind til os.

Når du har tilmeldt dig et college program på enten vores hjemmeside eller ved at ringe ind til os, vil du derefter modtage en detaljeret ansøgningspakke fra os, som skal udfyldes. Det er her meget vigtigt at understrege, at du skal være meget omhyggelig når du udfylder de papirer du har modtaget.

Når du har udfyldt alle papirer, samt vedlagt de bilag det pågældende college kræver, skal du blot sende det hele ind til os. I din første pakke, vil der også være vedlagt en faktura på 4.995 Kr, som er et formidlingsgebyr vi tager for at hjælpe dig på vej til dit drømmestudie på et amerikansk college.

Når vi har registeret din indbetaling, vil vi derefter sende hele din ansøgningspakke til det college du har valgt. Når du er blevet endeligt optaget vil du modtage de papirer du skal bruge for at søge om visum og informationer om hvordan du søger om bolig i den pågældende by.

Nogle colleges kræver, at man bestå TOEFL-testen (Test of English as a Foreign Language) for at blive optaget på undergraduate- og graduate-studier. Du kan læse om testen på: www.toefl.org . Resultatet skal vedlægges dine ansøgningspapirer.

Ansøgningsfristen for vores College Year-program er 30. april for efterårssemesteret og 30. september for forårssemesteret.